Sunday 20 November 2011

indahnya jika aku jadi milikmu....

Sesungguhnya terselit pengertian cinta yang berbunyi. Cinta pada bunga ia akan layu, cinta pada kumbang ia akan mati dan cinta pada Tuhan akan tetap kekal

...tiba2 hati disinggah sebuah keresaan dikalai angin mula meniup kencang di dada...."YA Allah kenapa '..ungkapan cinta di luahkan dari bibir pemberian ....kemudian titisan cinta air mata mula menghalir di kelopaknya tanpa aku sedari...Ya Allah..kalam itu masih lagi terungkap....."indahnya hidup jika aku benar2 seorang muslim,muslim dan muslim...ya Allah indahnya jika diri ini benar2 sujud menyembah menghina diri...Ya Allah indahnya hati ini jika mekarnya dengan kelombang cinta kepadaMU...Ya Allah indahnya jika rohku senyum menyapa lambaian tanganMu 
TAPI hati ini!!!!hati ini.. penuh dengan jambangan2 maksiat yang aku sendiri lakukan..saban hari YA ALLAH..saban hari...ia bergerak mengeliligi tubuh rohku ,melilit hati merahku,mengikat kuat tubuh pemberian..YA ALLAH jika ini yang terjadi!!! bilakan aku akan hidup dalam kemaruk cintaMU,sepertimana kekasihmu...bilakah aku akan hidup dalam ketagih kerinduan kepadaMU sepertimana para sahabat ....YA ALLAH AKU SUJUDKAN HATI BONGKAK KU,JAUH KE BUMI MENGHINA DIRI YANG SELALU EGO ,BANGGA ,BONGKAK ,MAKSIAT...YA ALLAH DENGAN HATI DISEBUAH PELABUHAN KEIKHLASAN....BAWALAH HATIKU KEPADAMU..BAWALAH ROHKU PERGI MENGHIRUP CINTAMU...BAWALAH DIRIKU MENAGIH KERINDUAN KEPADAMU......SEIKHLAS HATIKU,HANYA UNTUKMU


                         "YA ALLAH!!!INDAHNYA JIKA AKU JADI MILIKMU"
                                            

No comments:

Post a Comment