Wednesday 19 October 2011

beza kau dan aku...

'dia kan nak jadi PM'...'ni ydp tahun depan'...'dia sibuk la,jgn kacau'  dan macam-macam lagi tomahan dan ejekan dari sahabat yang jauh sangat berbeza dari kehidupan aku,bukan aku ingin banggakan atau besar2kan kerja2 aku tapi itulah hakikat.Kadang2 hati dah mulai tawar dan akn membatu dgn sndiri,tapi kadang hati ingin menagis mengapa mreka sggup megeluarkan perkataan bgitu kapada shbat mreka sndiri...
  "bukan aku pinta jadi bgini,bukan aku yang menghantar surat permohonan utk jwatan ini,bukan kau yang m'impikannya...tapi Allah meltakkan tanggungjwab ini supaya aku lbih brtanggungjwab,dan membuatkan aku lbih kuat utk b'hdapan dgn khidupan ini"...adakah kau fikir aku terlalu baik utk tiggalkan katilku  tika hari miggu,adakah aku terlalu baik utk mniggalkan window shopingku,adakah kau fikir aku bagitu baik utk mniggalkan pawagam2 yang sronok,gelak ktawa b'sama kamu semua...,adakah aku terlalu baik shingga aku sggup mniggalkan hmpir ksemua kseronokan dunia hanya utk diriku....TIDAK sahabat TIDAK...aku tak kan sanggup buat semua ini hnya utk kpentingan diri aku shaja..utk ksenangan aku shja,utk kbaggaan aku,utk anugerah  tapi hakikatnya aku m'buat semua ini utk dunia dan akhirat kita b'sama....ya utk kita semua...semua manusia...mugkin kau tak memahami apa yang aku lakukan sampaikan aku bina sebuah impian yang besar bagaikan aku adalah seorang yang genius yang mempu megajar semua manusia,atau seorang jutawan yang mengalahkan bill gates yang akan memdermakan sgla hartanya utk membntu manusia yang lain...hakikatnya itu bukan aku...apa yang aku mampu hanya memberi kesedaran kpda kamu shbat kita dicni hnya sekejap...sekejp sngat2..smpaikan kamu tak mjangka bhwa kamu akn mati esok...skdar mampu utk mmbrithu  bhawa kita hamba Allah..kita hamba Allah sahabt..kita HAMBA bkan raja,bkan menteri ...skdar mnberithu bhawa kita akan slamat dibwah pmerinthan islam ,dibwah undang al-quran.....

1 comment:

  1. i know..coz u are my frend..teruskan langkah meski dalam kepayahan..

    ReplyDelete